Behöver hjälp i Occitanie
2 svar
1 meddelanden
camille
Hej! Jag vet inte om det är rätt att posta här, men jag behöver hjälp. Jag är del av en liten förening och vi blev precis kallade för att ingripa i en by, efter två dagars räkning har jag identifierat 21 kattungar, minst 3 honkatter och två hankatter. De vuxna och 6 av kattungarna är vid god hälsa men många av de små är sjuka - totalt 13: dem har jag tagit hem för att kunna vårda dem eftersom sjukdomen har gått mycket långt hos vissa och de kommer behöva ögonoperationer ;-; Vi behöver fosterfamiljer som är bekväma med att sköta om dem (ögonsalva + antibiotika) eller som kan tänka sig att ta emot en mamma med två/tre friska ungar. Vi behöver också mjölkpulver (biocanina eller beaphar), torrfoder, eller donationer för ögonoperationerna. Alla är väldigt sociala, även de vuxna och vissa är redan adoptionsklara. Tveka inte att besöka vår Facebook-sida "ethiq animale" för mer information, jag ska försöka uppdatera den så mycket jag kan. Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, situationen är outhärdlig och dessa små förtjänar inte det här T-T Tack till alla
1 meddelanden
alice
Hej, hej, jag vet inte om jag också har rätt att svara. När det gäller era nödsituationer kan jag tyvärr inte hjälpa till, förutom kanske med att ge er några portionspåsar (inte mycket tyvärr, mina katter är alla på medicinsk kost sedan nyligen. Och jag har redan tre, så det är inte riktigt möjligt för mig att hysa en fjärde eller fler i min trea.). Dessutom bor jag ganska långt ifrån er i Occitanie - i en vacker rosa stad - och jag har inga möjligheter att ta mig dit. Om ni dock är i närheten, tveka inte att höra av er, speciellt om ni även skulle behöva några leksaker/lakan med eller utan hål/klösbräda i ganska bra skick som alla mina katter ratar. I vilket fall som helst, många positiva tankar till er och dessa bedårande lurviga bollar som förtjänar det bästa. Tack för allt arbete ni gör för dem!

2 meddelanden
mariela
Hej,Publicera ett inlägg på Instagram och Twitter (X), glöm inte att lägga till staden eller byn där du bor, flera bilder, olika sätt att kontakta din förening, jag har ett konto just för att hjälpa föreningar, jag har mer än 8000 följare, jag har inte publicerat något nyligen eftersom när jag delar på begäran av en förening och folk ställer mig frågor så svarar föreningarna ofta inte och jag kan inte svara för dem. På Instagram måste du dela ditt inlägg med föreningen Mon Bibou och med Yoann Latouche ... och med andra konton. På Twitter (X) finns det en kvinna som är väldigt aktiv för att dela och hjälpa föreningar, hon heter Veronique men jag kommer inte ihåg hennes kontonamn. Hör av dig om du publicerar på Instagram, jag kommer att dela vidare.Med vänlig hälsning,